De start bij het opzetten van de advertentie en de fotopresentatie e.d. was prima geregeld. Het regelen van Open Dagen en dergelijke ook. Net als informatie over bijvoorbeeld het Energielabel. De terugkoppeling van bezichtigingen was echter vaak laat vermoedelijk ook niet volledig. De verkoop op zich heeft lang geduurd, maar daar kon de makelaar niet zoveel aan doen. Eén serieuze koper haakte af omdat de hypotheekbank niet bereid bleek een mogelijke restantlening netjes af te wikkelen. Vervolgens hebben we de makelaar zelf gevraagd om zijn activiteiten op een laag pitje te zetten omdat we tijdelijke huurders zoveel mogelijk ongestoord genot van het gehuurde gunden. En ons uitgangspunt was: beter redelijk verhuurd, dan slecht verkocht. Dat gaf ons ook even de tijd om financieel op adem te komen, zodat we meer speelruimte hadden met de verkoopprijs. Toch kwam uit een bezichtiging van een familielid van de uiteindelijke koper nog een uiteindelijke verkoop voort. Wegens onze emigratie ging dat op afstand. Waar nodig sprong de makelaar adequaat bij. Qua verkoopprijs hebben we maar wat knopen doorgehakt, daarbij geholpen door de waarde-ontwikkeling van de aan de financiering gekoppelde (woeker-)beleggingspolis. Al met al: eind goed, al goed.